Leverans på 3-7 arbetsdagar

Kuvert ingår

Information och villkor

LÄS MER OM VÅR NÖJD-KUND-GARANTI OCH VÅRA KÖPVILLKOR

Information och villkor

LÄS MER OM VÅR NÖJD-KUND-GARANTI OCH ANNAT VIKTIGT FÖR DIG SOM KUND.

Priser

Alla priser på hemsidan är angivna i SEK och inkluderar svensk moms med 25 %. Valutaväxlaren ger ungefärliga priser och är beroende av valutakursen i den stund du som kund betalar din beställning. Priserna som står på denna hemsida vid inköpstillfället gäller. Reservation för prisändringar och systemfel.

Betalning

Vi använder oss av kortbetalning med Visa och Mastercard, Swish och Paypal för betalningar. Som svensk kund har du möjlighet att välja att betala med Visa, Mastercard, Swish och Paypal. Övriga länder har kortbetalning med Visa och Mastercard eller Paypal som betalningsalternativ. När du gör en kortbetalning når aldrig dina kortuppgifter oss utan informationen stannar på Stripe och Paypals säkra servrar.

Frakt

Varor levereras med Postnord, DHL och Schenker beroende på vikt och storlek. Frakt inom Sverige 79 kr, frakt inom Europa 179 kr. Frakt för posters 55 kr. Om paketet inte kan levereras i brevlåda aviseras det via de uppgifter ni angett vid beställning. Som avsändare till paketet står Adapt Media som är vårt tryckeri.

Leveranstid

Vår beräknade leveranstid är mellan 3-7 arbetsdagar inom Sverige för produkter som du som kund redigerar och beställer själv. Om din produkt kräver manuell layout så tillkommer ytterligare dagar för framtagning av er produkt och korrektur. För festprogram beräknas ytterligare 2-7 dagar beroende på säsong och hur snabba ni är att granska och godkänna ert korrektur. Vi rekommenderar våra kunder att alltid ha sju dagar till godo tills produkterna skall tas i bruk för att gardera er mot postens förseningar och för att vi skall kunna fullfölja vår nöjd-kund-garanti och hinna hantera en eventuell reklamation.

Nöjd-kund-garanti och reklamationer

Vi vill vara en trygg trycksakspartner till er och vi vill att ni ska vara nöjda med era trycksaker från Sweet Printery. Om ni anser er ha fått en defekt eller på annat sätt felaktig vara, ber vi er att omgående kontakta oss på hello@sweetprintery.se så att vi kan rätta till felet. Vid en reklamation ange ordernummer och en beskrivning av felet tillsammans med en bild på den defekta varan. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.  Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.

Vid en godkänd reklamation trycker vi om varan utan extra kostnad och det beräknas ta 3-7 arbetsdagar. Ha därför alltid minst 7 arbetsdagar tillgodo vid beställning innan produkten skall tas i bruk.   Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.

Vi ansvarar inte för eventuella stavfel gjorda av kunden eller i våra mallar, var därför noggranna att kontrollera utformning och stavning innan ni köper trycksaken. Har det ändå smugit sig in ett stavfel så delar vi på kostnaden för nytryck och frakt. Vi kallar det vår nöjd-kund-garanti.  För att ytterligare säkerställa att våra produkter når era kvalitetskrav så ber vi er att beställa provkort.

Outlösta paket

För outlösta paket debiteras kostnaderna för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnad – för närvarande 149 kronor inom Sverige. Paket måste, enligt Postens regler, hämtas på servicestället inom 2 veckor, annars returneras det.

Ångerrätt

Våra produkter tillverkas efter era särskilda önskemål och med personlig prägel. I enlighet med distans- och hemförsäljningslagen tillämpas därför inte någon ångerrätt vid köp av våra varor.

Fel i text och bild

Sweet Printery ansvarar inte för stavfel och dylikt inmatat av kunden eller i våra mallar. Vi kan ej heller ansvara för dålig bildkvalitet, då kunden t ex laddat upp ett foto som är mörkt, suddigt eller med för låg upplösning. Vi ber er att noga kontrollera stavning, utformning och era bilder. Pappret som bilderna trycks på är matt och det gör att bilderna upplevs något mörkare än på bildskärmen. Läs mer om hur du kan kontrollera bildkvalité på vår FAQ.
Sweet Printery har en Nöjd-Kund-Garanti som möjliggör för dig som kund att trycka om dina kort till halva priset om du har stavat fel eller vill byta bild.

GDPR – hantering av personuppgifter

Genom att handla hos Sweet Printery accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund. Sweet Printery är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund.

Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden, för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov. Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter. Läs våra fullständiga villkor för mer information.

För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik. Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen. Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Swish, Paypal, Stripe kortbetalning för Visa och Mastercard. För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela specifik information med vårt tryckeri. Det som delas med tryckeriet är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och mobilnummer tillsammans med tryckfilen. För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn, e-postadress, telefonnummer samt adressuppgifter för att tillse leverans och avisering. De fraktbolag vi samarbetar med är: DHL, Schenker, Postnord.

Fullständiga köpvillkor